12 באפריל 2015

כשכואב לך - רד על ארבע...




בין אם אתם מסכימים או לא - אנחנו בעלי חיים.

הנדסת השלד שלנו ממש צורחת את זה, רק שאנחנו, כיאה לבני אדם, מתנהגים כאילו אנחנו לא...

בע"ח מתהלכים על ארבע - צורת תנוע זו מפעילה ומעמיסה על כל המפרקים בו זמנית, במישורים וזוויות שונות, משונות ומגוונות - כמו שאמא טבע תכננה את זה!

למציאות ואבולוציה חוקים משלה, כך שואנחנו כלואים ב"מצב שתיים" וב
עולם המודרני ב"מצב אחד" - יושבים על התחת רוב הזמן...

אימון התנגדות, טוב ומגוון ככל שיהיה, עדיין מבוסס על "הנדסת קווים ישרים" שרובם במישור הסגיטלי אבל קווים ישרים לא קיימים בטבע וכאשר אנחנו, "ככה סתאם" ככורח הנסיבות, עושים תנועה טבעית (לא לינארית) פתאום משהו משתבש ואנחנו לא מבנים מה ולמה?!..

הכרתי את 
Ground Force Method לפני שנתיים כשיעור נסיון ומשם התחיל הרומן שלי עם השיטה, אשר הגיע לשיאו בפברואר האחרון בו טסטי לבודבסט להשתלמות מקצועית והכשרת מנהלי אזור (כתבתי על הנסיעה בפוסט זה), בעקבות התפקיד שהוצעה לי.

הרעיון מאחורי ה- GFM פשוט - השיטה לא בא "לאמן", במובן הרחב שכולנו מזוהים איתו, אלה להניעה בקווים הלא לינארים איך טבעיים ובכל אותם המצבים "מוזרים" ששכחנו ממזמן!

המטרה הינה תנועה רכה או כמו תלמיד שלי הגדיר אותה: "טאי צ'י על הרצפה" שבא לשפר טווחי תנועה, קואורדינציה ולמנוע פציעות.

מקורות של ה- GFM הם בשיטת אבחון בינ"ל FUNCTIONAL MOVEMENT SYSTEM או בשמה היותר מוכר - FMS וכמו כן, היא מתבססת על התפתחות המוטורית של תינוקות, מעוררת ומפעילה את המרכז המוטורי במוח ש"מתנתק" עם ההתבגות וצבירה של תבניות תנועה ככל שאנו מתבגרים.

מתוך מגוון הרחב של של תבניות התנוע של השיטה, הזחילות היא אחת החשובות!

זחילה הינה החוליה מקשרת בין האדם לחיה (זחלנו לפני שהלכנו) והיא גם מפעילה את שריר הליבה באופן הכי פונקציונאלי הן בדרישות הייצוב והן בדרישות התזמון!


 התפקיד העיקרי של מרכז הגוף הוא להתגייס בזמן מאשר להיות מעוצב כחבילת שוקולד...

הדבר הוא כל כך בסיסי שמהנדסים של BOSTON DYNAMICS בנו כמה דברים מופלאים ע"י עקרון של ייצוב סטטי של המרכז:


press HERE to play the video

press HERE to play the video


כדי שמפרק יזוז המרכז חייב לייצב, הגיוני למדי אך לא כל כך קל ליישום כי אזור המרכז שלנו לא עושה זאת, מה שמאלץ את אותו המפרק התנועתי לקחת על עצמו את תפקיד הייצוב...

רגע, אבל יך יכול משהו תנועתי לייצב?

הוא לא.

יותר נכון, היכולת התנועתית שלו נפגעת כי אי אפשר גם וגם...

על מנת להחזיר דברים לסדרם יש המון תרגילים, זחילות, בעיני, הן היעילות מכולן כי הן דורשות אינטגרציה של המון מרכיבים - בדיוק כמו בחיים!  
ברגע שמתחילים לזחול, הכל משתנה ללא הכר כי השלד "חוזר הביתה" והדברים מסתדרים מעצמם באופן מופלא - הכאב עובר ונעלם, הביצועים משתפרים וטווחי תנועה נפתחים!

בפעם הבאה שכואב לכם והדברים לא זזים כראוי  - רדו על ארבע!נ.ב. לפניכם אלמנט קטן משיטת ה- GFM - שליטה מוטורית בשרירי הליבה, תרגיל קבוע במחזור האימונים הנוכחי שלי... 





!Let the monkey out

הוסף רשומת תגובה

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search