12 בינואר 2016

POM


כשמדברים על חימום ו/או אימון המושג ROM (RANGE OF MOTION) קופץ באופן מיידי כאחד הגורמים החשובים הן באיכות הביצוע והן במניעת הפציעות ובצדק!

עבודה בטווח מלא ותקין במפרק מבטיח העמסה מקסימלית על השרירים המעורבים, חלוקה ופיזור עומסים מיטבית על המערכת דבר, כאמור, שמצמצם את סיכוי הפציע של המאומן.

אבל ROM הינו חלק "קטן" במערכת גדולה וחשובה יותר, שהיא ה- POM!

POM – PLANE OF MOTION/MOVEMENT

פלאשבק קצר למבוא באנטומיה, קורס מדריכי חד"כ 

לכל POM יש את ה- ROM שלו וזו הנקודה שמתפספסת באימוני כוח ולא בכוונה תחילה או זלזול חלילה, אלה כי רוב תרגילי הכוח הקלאסיים חיים ב- "עולם הסגיטלי".

תנועה מלאה במישור אחד לא מבטיח טווח מלא במישור השני!

זה שיורד לסקווט עמוק לא בהכרח פותח שפגאט וזה שרץ מרטון בשלוש שעות לא בהכרח "רץ" בצליחת הכנרת, אף על פי שמדובר ב- "אימון אירובי" הנשען על אותו בסיס פיזיולוגי של יצירת אנרגיה בגוף האדם!..
וזה, רבותי, אחד מגורמים "השקטים" לפציעות באימונים.

אתה חזק רק בטווח / מישור / תרגיל אותו אתה מרבה לאמן אך חלש ופגיע מחוץ לתבנית התנועה כלומר, כשאנחנו מאמנים רק תבנית אחת אנחנו באופן לא מודע מגדילים את כמות החוליות החלשות שלנו – לוחץ "100" קג' בעמידה אבל קרע את SUPRASPINATUS כשפתח וילון באמבטיה...
כוח / יכולות במישור אחד לא מועתק למישור השני!
לזכותם של מפתחי הגוף יאמר שהם עבדו ועובדים לפי עקרון ה- POM המון שנים.

המניעים אסטטיים לא פוסלים את העובדה שאנשים האלה הם סופר אינטלגנטים בהבנה וידע של גוף האדם ויודעים להגיע לכל סיב וסיב בכל הזויות האפשרית!
העבודה הרב מישורת וחיזוק השריר בכל הזויות הוא הסיבה שפיתוח גוף הינו אחד הכלים היעילים לעבודה פוסט שיקומית המאזנת את השרירים וכוחות הפועלים על המפרקים.
בעולם פיתוח כוח, ישנו בחור אחד (ידוע לשמצה מארה"ב) המייצר אנשים חזקים מאוד המבין אף הוא את הסכנה המסתתרת בעבודה "חד-תבניתית" ואת היתרונות בעבודה רב מישורית המבטיה "חיי מדף" ארוכים יותר לאתלטים שלו ולכן ה- CONJUGATE METHOD של LOUIE SIMMONS היא אחד מאבני היסוד בעולם ה- POWERLIFTING!
וזה הזמן להפנות את אור הזרקורים אל עולם התנועה - כשיטת אימון, ותנועתיות - כשיטת ההכנה והאיזון של הגוף (יהיו הדרישות הספציפיות באשר יהיו) שכובש את התעשיה בשנים האחרונות.

לא משנה כמה אתה חזק – אם אתה לא מסוגל להתגלגל, יש בעיתיות כי ביום מן הימים כשתדרש לעשות תנועה שהיא מחוץ לטווח החזק שלך – אופס....

יש מספר דרכים לשלב את עקרון ה- POM בתוכניות האימון (אשמח לדון עליהן באחד המאמרים הבאים שלי), אני בחרתי להתרכז בחימום.
עבודה בטווחים ומישורים "מורכבים יותר" משמנת את הגוף לסטים הכבדים – תסכימו איתי שאחרי ה- TGU’S סקווט היא תנועה "פשוטה וקלה" למדי...
לפניכם סרטון של חימום בו אני משתמש עם קבוצת ה- GS (קטלבל ספורט) שלי:
w/u:  “sandwich ladderd”
* do 5 swings between each exersice
5 swings – hinge & CORE activation + blood pump (sagital)
5 squat – l/b push & full body muscle activation (sagital)
4 bent press – u/b push + rotation (sagital + coronal)
3 HALO – sholder ROM (coronal)
2 Windmill – T-spine ROM (frontal)
1 TGU – 3D movement


אנחנו חיים בעולם תלת-מימדי גדול ונפלא, אך מרבים להתאמן במימד אחד – הגיע זמן להוסיף קצת נפח ולהפוך את הריבוע לקוביה...

!Let the monkey out

הוסף רשומת תגובה

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search