12 באוגוסט 2014

לא שם זין!

זו אומנות. באמת.

אני לא מתכוון לבוטות או התנהגות ראוותנית הבא להסתיר חוסר ביטחון – אני מדבר על מערכת סינון בריאה של רגשות ומצבים בחיים שלנו.

ישנם מעט אנשים עם מסנן כזה, אנחנו קוראים להם "מצליחים", "מאושרים" ו- "ברי מזל" ובהרבה מקרים הם גם אלה המגיעים למעמד גבוהה ובאמת מצליחים בחיים בזמן שאחרים, לא פחות חרוצים או כשרוניים מהם, מדדים מאחור.

לא משנה מה עובר עלינו ואני מתכוון לזה, כי זה תקף גם ברגעים הכי קשים, בהם המציאות אינה משתנה אלה רק הנסיבות, יהיו לפינו תמיד שתי ברירות בלבד:

א.      להתקע, "לחפור" בתוך זה, להעצים בחשיבות את המאורע ולבסוף – להמשיך הלאה.
ב.      להמשיך הלאה.
אנ מסכים שאופציה ב' הינה מאתגרת ולפעמים אף מאיימת וקל לי להקליד את השורות מהבית אך אין זה משנה את העובדה שהדבר הוא כך!

לפניכם תרשים הבא:



כמו שאתם יכולים לראות העסק פשוט עד מאוד – בסוף, רובינו ממשיכים קדימה השאלה היא רק כמה זמן, כסף, עצבים ובריאות שרפתם בדרך ותסכימו איתי, שרפתם סתם!

אני מזמין אתכם לעשות תרגיל בדמיון מודרך - נניח שמישהו בכביש צעק לכם משהו מעליב, המנחה לתזה אמר שהיא – חרא, גיליתם שבן הזוג שלכם בוגד או חלילה לא עלינו, איבדתם משיהו קרוב מאוד – תראו את זה בעיני רוחכם, תנסו להרגיש את זה ולחוות את זה...

-          הצלחתם?.. מצויין!
עכשיו, מתוך המצב, תנסו להביט עליו ועליכם מהצד...
-          מה גיליתם?.. נכון, זה לא שינה כלום מסביב אלה רק את ההוויה האישית שלכם הנסיבות – השתנו, המציאות – לא והיות את אשר קרה אי אפשר לשנות, אין לכם ברירה אלה להמשיך הלאה.
פעם יצאתי לריצה ובאחת הקטעים רצתי על הכביש, שחלף איזה "חכמולוג" באותו וזרק לי משהו בסגנון של: "תרוץ על המדרכה, יא...." (המשך לא ראוי, לא רוצה לרשום) לרגע, אפשרתי לזה לחלחל לתוכי וכמעט להרוס לי את הריצה אבל למזלי היה שיר מגניב ואיכשהו זרמתי איתו ואחרי כמה רגעים גיליתי ששום דבר לא השתנה ואני עדיין אותו אני שרץ ונהנה מזה – הצלחתי "לשים זין" ולהתקדם מבלי לבזבז משאבים יקרים על ניתוח מיותר.

כנ"ל גם באימונים שלנו – לא תמיד הדברים הולכים כמתוכנן, האמת – לרוב הם הולכים בדיוק ההפך כי החיים זה דבר דינאמי וחבל על כל רגע שמבזבזים על "חפירות" של – למה, מדוע, אני רוסי/שחור, עני/עשיר וכו'...

דוגמא נפלאה נוספת היא סרטי האקשן.


באנגלית, השורש של המילה ACTION הוא – ACT = לפעול אגב, גם שחקן (בין אם קולנוע או תיאטרון) נקראה – ACTOR כלומר, נדרש לפעולה!

ראיתם פעם סרט פעולה, בו הגיבור הראשי עוצר ותוהה על ללמה הטרוריסטים הרגו את המשפחה שלו? האם הוא הולך לפסיכולוג ומנה להבין האם זה האבא שלא נתן לו מספיק חום בילדות או האינטרוברטיות שלו היא זו שהרחיקה אותו מהמשפחה וגרמה למותם?..

ממש לא! הגיבור מתחיל לפעול מהשנייה הראשונה וזה הופך את הסרט למעניין (מה שתיארתי מקודם, נמכר לאוכלוסיה מסויימת תחת השם – אופרות סבון. עכשיו תחשבו ותגידו לי אתם, למה יש בהן כך כך הרבה פרקים...) נכון, לפעמים הגיבור עוצר כדי להתאפס, לנתח ולהבין את המצב אבל – הוא לעולם לא נתקע בו!!!!!

נעשה מחקר די מעניין שבה להבין למה חלק מהאנשים מצליחים וחלק לא, הממצאים היו מעניינים עד מאוד – זה לא הרקע הסוציואקונומי, חינוך, רקע אישי, מוצא, מין וגזע שגרמו להם להצליח, אלה לתכונה אחת בלבד, שהיתה משותפת לכולם:

יכולת להמשיך הלאה בכל מצב ובכל רגע נתון ויהי מה = ACTION = TO ACT = לפעול כאן, עכשיו ובכל רגע נתון!


כחו לדוגמא את:

איציק תשובה
ארנולד שוורצנגר
סטיב ג'ובס

כולם אנשים ידועים ומצליחים, לכולם רקע והסטוריה אישית שונה ועל כולם עברו  ועברים דברים בחייהם (מי שקרה את הביוגרפיות ומכיר את ההסטוריה – יסכים איתי) אך זה לא מנע מהם להגיע להן שהם היום בגלל שהם המשיכו לפעול!

הנה לכם מתכון "פשוט" להתמודד עם דברים ולהמשיך להתקדם – "שימו זין"!

לפני שאני אסיים, אני רוצה להדגיש את הדבר הבא:

אני בעד (עושה זאת כל הזמן בעצמי לעצמי וגם ללקוחותי שמרשים לי) להבין ולחקור את הסיבות לדברים מסויימים בחיינו, זה חשוב ואומר – קריטי להתקדמות והתפתחות שלנו, להתעלם זה אחד הדברים הגרועים שניתן לעשות אבל:

לחקור לחפור



יש לי משפט שאני מרבה לומר ללקוחות שלי - "אמרתי שזה פשוט, לא אמרתי שזה קל"

מאחל לכם חיים מלאים ב- ACTION במובן הכי חיובי!

נפגש בשבוע הבא.

הוסף רשומת תגובה

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search