8 באוקטובר 2014

TACTICAL STRENGTH CHALLENGE OCTOBER 2014




מעניין איך הדברים מסתדרים בחיים.

במרץ 2010 סיימתי את הקורס קטלבל הראשון שלי אצל אורי הירש. אורי הוא תלמיד של פבל טסטסולין ו- RKC1 (מה שהיום SFG1 מעז שפבל עזב את DRAGONDOOR), כך שזו השיטה והטכניקה שהכרתי בצעדי הראשונים לפני שנחשפתי לקטלבל ספורט.


כיום, אוקטובר 2014 ואני מוצא את עצמי משתתף ב- TSC של ארגון ה- STRONG FIRST מטעם           SF ISRAEL ואם זה לא מספיק, אני יותר ויותר מתחזק בדעתי לעשות את ההסמכה שלהם ולהיות חלק מהארגון.

-   למה? (שאל אותי פעם קולגה) איך יש לך כוח וזמן להשקיע בעוד ועוד סדנאות והכשרות?

כתבתי את התשובה לשאלה הזאת כאן, אך הפעם זה שונה, זה הולך מעבר לעוד ידע, העשרה ותעודה זהו כוח משיכה בלתי מוסבר ותחושה של מקום ושייכות משהו שחיפשתי רחוק כשהוא בעצם היה קרוב (כבר הזכרתי את האלכימאי באחד הפוסטים הקודמים שלי) ונגיש לי אך כמו הבן המרדן התעלמתי...

בגלל של STRONG FIRST יש את כל המרכיבים שאני רואה בהם ערך עליון:

·         מורשת (מבוססת על המחקר וההצלחה של הספורטאים הסובייטים בתקופת הזוהר שלהם)
·         עקרונות (שלא שונו משנות ה-90)
·         כבוד והערכה (במושגים הנעלים של הסמוראים היפניים)
·         השיטה עובדת. נקודה!
·         והדבר החשוב ביותר – פשטות!!!
הם מפשטים את הדברים שרוב התעשיה מאוננת עליהם, מפרסמת מאמרים אין סופיים וממציאה אין ספור שיטות ורוטינות, מילה או משפט אחד הופכים את הכאוס לסדר והדברים נהיים צלולים כמו ים התיכון בחורף.



זה לא קרה בין לילה. הפעם הראשונה היתה לפני שנה בסמינר עם מאסטר פאביו זונין. עברנו על הדברים שאני כבר ידעתי אבל הדרך, הדקויות והפשטות השאירו עליי רושם חזק אך היה שם משהו נוסף, משהו הרבה יותר עמוק ששקע בי ולא הבנתי מה זה היה עד לסמינר חוזר השנה – פאביו החזיר לי את הכיף שבאימון!

כבר כשלוש שנים אני נמצא במסע אישי למצוא את השיטה "שלי", לא להמציא את הגלגל מחדש אלה משהו שהוא אותנטי לי ומזוהה איתי ועם מי ומה שאני.

המסע לא קל, אני לומד כל הזמן ומנסה שיטות אימון, תבנייות ופריודיזציות שונות על עצמי תוך כדי משחק מתמיד בין המרכיבים – עבודה שהיא קשה מנטלית, להתחיל ולהרוס כל פעם מחדש ובפרורים לאסוף ולזקק את האמת שלי...

זה עלה לי, עלה לי בשמחה וכיף מהאימונים -

 כשהדבר שאתה אוהב הופך גם לנושא מחקר זה מחרב את הראשון...

זה היה מצב רוחי ונפשי בו הגעתי לסדנה השניה עם פאביו.

הוא התפוגג מהרגע הראשון שהתחלנו לעבוד על הסווינג – לא תרגיל שלא עשיתי ואף לימדתי קודם אך הדקויות גרמו לסווינג להרגיש אחרת ולי להבין יותר לעומק את אופי ומשמעות התרגיל (עפ"י ה- STRONG FIRST) וכך זה המשיך – מתרגיל לתרגיל, מיום ליום - טיפים, הערות, סודות קטנים של הפעלה וגיוס מירבי, תירגולים ונתינה אין סופית של מאסטר גדול עם וותק של כמעט 30 שנה בתחום...

בעודי אני מזיעה ומתנשף, פתאום הרגשתי שאני חיי, שאני נהנה מהאימון, מהקושי ומהבנה שלא צריך לסבך את הפשוט אלה להבין אותו ובשביל זה – צריך לפשט את המורכב...

ביום השני פאביו דיבר איתנו על בניית תוכנית וחלק עמנו את הגישה שלו לחלוקה שנתית ושיטות שונות של התקדמות בתרגילים, כאשר רובן מבוססות על הפרוטוקולים הסובייטים...

עמדתי שם, מקשיב וגומע בצימאון כל מילה וכל מישפט של האיש הגדול הזה ובמקביל כל כולי הצתמצם להבנה שכך אני רוצה להיות, להתאמן ולאמן ובעוד 10 שנים לעמוד מול אולם מלא במאמנים וחובבים ולחלוק ולתת להם במתנה את מה שאני קבלתי היום!



כשפאביו דיבר איתנו על ה- TSC, נרשמתי באותו היום כדי להתחייב! מדובר על אתגר אישי בקבוצה ובדירוג עולמי:

1.      DL – כוח אבסולוטי
2.      STRICT PULL UPS – כוח יחסי למשקל גוף
3.      MAX. SNATCH IN 5 MIN. – סבולת
כהרגלי, לא התכוננתי. לא מתוך זלזול אלה מתוך הפילוסופיה שבחיים אין התראות וכך גם באתגרים מסוג זה – באתי לראות מה אני שווה ברגע נתון, כאן ועכשיו ובהחלט הפתעתי את עצמי לטובה!

ב- DL תכננתי ללכת על בטוח ולהרים 130 (משקל שעשיתי בעבר – לא מאמין בלשבור שיאים בתחרות, מעדיף לעות זאת באימון...) אך בקלות ניתקתי 140 ועם טכניקה טובה הרבה יותר מהפעם האחרונה ששם זה היה על הגבול האמיתי של 1RM שלי...


כניסה 2/3 130 קג'

במתח זה היה עוד יותר מפתיע – 20 חזרות נקיות (מעולם לא עברתי 15) עם נעילת מרפק ועצירה למטה...


עם סנאצ' יצא די מצחיק – נרשמתי לאתגר בתור NOVICE (עושים סנאצ'ים עם 20 קג' במקום 24) אך כשהתחממתי הרגשתי בטוח עם 24 בקשתי רשות להניף אותה ועשיתי איתה 113 חזרות בסגנון ה- HARD STYLE שהוא שונה ואגרסיבי יותר מספורט שאני רגיל.


התחושה שאחרי הגיעה מאוחר יותר לקראת סוף היום כשחזרתי הביתה עייף ומרגיש את כל הגוף – כל העבודה הקשה, הנסיונות, המשחקים עם התוכניות והתרגילים הניבו פרי!

התקדמתי למרות התחושה של עמידה במקום ועבודה עם משקלים קלים מדי – השיעור שלמדתי על עבודה באחוזים "נמוכים" יקר מפז!

ללא שמץ של קיטש, אני אומר שהאתגר הפך אותי לבן אדם טוב יותר, כמו שאומרים ב STRONG FIRST

THE WAY YOU CARRY OUR STRENGTH MATTERS!


דבר אחד בטוח – באפריל אני חוזר לסיבוב שני...



הוסף רשומת תגובה

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search