7 בפברואר 2018

מה משותף בין ריצה לקטלבל ספורט

לאנה יש בלוג. אנה כותבת על ריצה. אנה כותבת מהלב. אני מאוהב ב...

זה התקציר.

מי שרגיל לזפזפ (כמו שאומרים "זקנים" כמוני) למרות שכמדומני, היום נהוג לומר "לגלול" (כמו שכותבים ומתנסחים "זקנים" כמוני), יכול לעבור הלאה ולהבין את אשר יבין.

מי שמסוגל "לשלוט על צרכיו" ולהמתין מספר דקות עם נושא הגלילים (וואלה, זורם לי היום עם שפה עברית יפה J ) אני מזמין אתכם להכנס אל עולמם של שני "פסיכים" שלקחו את מה שהם עושים הרבה מעבר לעולם הכושר.

לא על הריצה לבדה

אנה ארונוב לא כותבת על ריצה; היא כן, אבל זה רק בסיס לתובנות עמוקות יותר על החיים.

לרוץ - לא קל, להתעורר מוקדם בבוקר - לא קל (בטח שלא כיף), להתמודד עם אימונים "לא מוצלחים" - לא קל, להתמודד עם לחץ חברתי ונשמות טובות - לא קל, פציעות, עייפות, כאבים, מרדף אחרי תזונה ושעות שינה - לא קל!

ENTER LIFE
אז על מה אנה כותבת כשהיא כותבת על ריצה?

על זה שהחיים הם לא מחנה אימונים בקניה בתנאי מעבדה; להתעורר מוקדם בבוקר "לעבודה" - לא קל, לקבל החלטות ולקחת אחריות על התוצאות - לא קל, לרוץ בין פגישות, לרוץ (זה עם הנעליים בפארק...) ושוב לרוץ לפגישות - לא קל, אחרי פגישות יש "עבודה" - לא קל!

לרוץ 36 קמ' זה "מוי כיף", לדחוק משקולות במשך 10 דקות רצופות (יש "מפגרים" שמתאמנים לדחוק חצי שעה...) מבלי אפשרות להניח אותן על הרצפה, ובטח שלא לקחת ג'לי או שלוק מים, זה - "מוי (בלאט) כיף", גדול עוד יותר!

הערת שוליים "לחנונים" של עולם הכושר:

קטלבל ספורט (Girevoy sport) מוגדר כענף ספורט מחזורי כגון, ריצה, שחיה ואופניים ומבוסס על פעילות מחזורית החוזרת על עצמה בקצב מסויים במטרה להשלים את מספר החזרות הרב בזמן נתון.

כמו כל ענף ספורט מחזורי, GS מפתח סבולת אירובית ואנאירובית, היות ומדובר על עבודה עם משקולות ובגלל זה גם חוסן מנטלי לא מבוטל היות ומספר הפעמים שמתחשק לי לצעוק "די, נמאס לי" (אני משתדל להיות עדין עם השפה בגלל האורחת שלי בפוסט), לזרוק את המשקולות "וללכת לבכות" בצד, שווה, פחות או יותר, למספר הדקות של הסט עצמו...

לאחרונה מצאתי את עצמי מתכונן לחצי מרתון הראשון שלי - קפיצה קלה, מריצות של 4-5 קמ' לריצות של 13-16 קמ' בפחות משלושה שבועות כאשר סה"כ זמן הכנה שלי עומד על כ- 6 שבועות – וגיליתי שבמרחקים ארוכים (לכוסיות כמוני, 16 זה כמו 36...) עולות מחשבות דומות לאלו שבאימוני קטלבל ולא בכול ריצה אני מרגיש כמו מגן ALWAYS - עם כנפים שעוטפות מכנס ריצה לבן המרחף בין הקילומטרים כמו שור של רדבול עם כנפיים...

באמא שלי לא עישנתי כלום! יושב סאחי במטבח ומקליד את הפוסט לפני ריצת ה- 13 קמ' שלי...

אבל אני נהנה מכל רגע בו אני עומד תחת המשקולות וכל רגע בו השעון רוטט לי עוד קמ' שעבר כי הקושי הזה הוא זה שממכר כל כך! היכולת שלך לשאת עוד, לסבול עוד, לעבור גהינום ולצאת עם חיוך - שווה כל יבלת וכל ציפורן שחוקה!

כי כשהחיים באים לדפוק בדלת, אני (ואני בטוח שגם אנה) פוגש אותם על חיוך ענק ושאגה:

BRING IT ON!!!!!

כי מה זה לחץ של פגישות ועבודה אחרי שאני "עומד" 18 דקות ולא מניח את המשקולות לא כי קל לי, אלה כהחלטתי שלא, אני לא עוצר אחרי 20 וקצת קמ' כי היום "לא זורם" לי, אלה ממשיך כהחלטתי שכן!

לא בשביל 10 דקות ו(אולי) לא בשביל 42.2 קמ' - אבל את זה רק אנה תוכל לומר...

אני כותב על קטלבל ספורט, אני "מטיף" ומקדם את הענף באהבה רבה כל כך, לא כי זה עושה קוביות בבטן, מוריד לחץ דם ומשפר צח"מ, אם כי נכון הדבר (חוץ מקוביות בבטן - זה במטבח), אבל זה מינורי כי המטרה האמיתית היא...

לא קל
אחרי הסט באליפות העולם, יוון 2017
בחיים אין "תחנות", אימונים "מגניבים ומגוונים"; החיים זה לא קרוספיט אלה, פאקינג, אימון רצף בו אתה מתחיל מהרגע בו שאפת לראשונה ומסיים ברגע בו תנשוף בפעם האחרונה...

אין בחיים חימום ושחרור, אין "רגע אני לא מוכן"; בחיים יש רוח בפנים שלעיתים מפרגנת ומגיע מאחור, בחיים יש "הפתעות" שדורשות קור רוח וטיפול מיידי ואובייקטיבי מתוך התחשבות בהמון משתנים ובחיים יש אחריות על כל צעד שאתה עושה, על כל חזרה שאתה דוחק ועל כל החלטה שאתה מקבל.

פעילות גופנית כמטאפורה לחיים

הגדרה של אימון פונקציונלי היא "אימון מבוסס על פעולות שאנו מרבים לחזור עליהן ביום-יום", ומה יכול להיות יותר טוב מאשר "להתאמן על החיים עצמן" ולהיות מחושל ומוכן לכל דבר כי כמה גרוע זה כבר יכול להיות?..

עברתי לא מעט רגעים קשים ומשברים בחיי (מי לא?) ואימוני קטלבל הם הסיבה ליכולת שלי לעמוד, להתאפק ולסבול עד הסוף"!

בגלל מה שעברתי באימונים, יכולתי לומר לעצמי: זה (המשבר) בדיוק כמו באימון, הסט נגמר עוד דקה-שתיים"...

נכונה האמרה: "אם מרתון או קטלבל ספורט היה קל - כולם היו עושים את זה!" - זה לא, אבל דווקא אימונים מסוג זה מהווים את הבסיס לכושר "להתמודד עם.." ואני חושב שזה "כושר" ראוי לשאוף אליו!

מקווה שגם אנה תסכים אותי...

נ.ב. לגבי החלק "מאוהב ב..." - החיים הם לא רק מרתון אלה גם סדרה בהמשכים, ובימאי טוב יודע איך לשמור את המתח עד הפרק הבא...

!Let YOUR monkey out

תגובה 1:

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search