9 בנובמבר 2016

כמה זה מספיק?


- כמה סטים?
- כמה חזרות?
- כמה תרגילים?
- כמה זה מספיק?!..

כשמדובר בענפי ספורט אולימפיים, פיתוח גוף או פאורליפטינג - תשובות יש בשפע, יחד עם ספרות מקצועית, שיטות אימון, מאמנים וכו' אבל מה אם מדובר ב- "בן תמותה" מן המניין המתאמן להנאתו ורוצה לשמור על חיות, אורח חיים תנועתי, רמת אנרגיה גבוה וחיים ללא כאב, מה אז?

התשובה היא - תלוי.

וזו התשובה הכי קנה שאני יכול לתת בהתחשב במידע שיש לי עודות אותו "בן תמותה" מן המניין, שהוא - כלום...

מה שכן, אני אשמח לשתף אתכם את הדרך לבקרה עצמית (לאנשי מקצוע זה "רמזור" מתי לעצור ומתי לתת גז) באימונים, במיוחד אימוני מיומנות (SKILL DEVELOPMENT WORKOUTS) באשר הם, כאשר הדגש הוא - טכניקת ביצוע מושלמת - מה שמבטיח למידה מוטורית יעילה קרי, קיצור דרך ע"י חסכון בזמן עקומת הלמידה.


אז כמה?..

א) בוחרים עד שלושה תרגילים עיקריים בגלל מורכבות ודרישה על מערכת העצבים המרכזית.

ב) נכנסים לסט ועושים חזרה מושלמת אחת (מיותר לציין שעומס חייב לאפשר ביצוע של חזרה מושלמת), אחריה עוד אחת ועוד אחת... עד אחת החזרות לא תיהיה מושלמת - משמע שמע' העצבים שלי עייפה = הסט הסתיים.

ג) נחים עד להתאוששות מלאה (לפחות בין שלוש לחמש דקות ולפעמים גם עשר), זמן זה אפרי ואף רצוי לנצל לביצוע תרגילים משלימים (עזר), תנועתיות, מתיחות וכו...  

ד) נכנסים לסט שני - וחוזרים חלילה עד שבאחד הסטים אני לא אוכל לבצע אפילו חזרה אחת מושלמת - נגמר התרגיל!

מערכת העצבים רוויה וחייבת התאוששות על מנת להבטיח פיצוי יסף והטמעת האימון.

ה) עוברים לתרגיל הבא וחוזרים על התהליך.


הערות:

- אם מספר חזרות מושלמות עולה על 5-8, צריך לחשוב האם העומס, דרגת קושי מתאימים לתרגיל / אימון.

- אימונים אלו מצריכים ריכוז מירבי ואם אתם מרגישים שאבדתם את היכולת להיות בתוך האימון - תעברו הלאה, תעשו  METCON או שחרור ולכו להתקלח, המוח משדר לכם שהוא סיים להיום.

- את מספר אימונים בשבוע תוכלו לגזור ע"י יכולת שלכם להתרכז למחרת ולבצע חזרות מושלמות כלומר, אם אני יכול בסט ראשון לבצע מספר שווה או יותר - אחלה, אם לא (אתמול עשיתי 5 חזרות והיום בקושי רק 2) - אתם צריכים יותר זמן מזה.


סיכום:

חיים זה מסע ואין רצפת מועדון שונה ממגרש החיים - לוקח זמן ללמוד ולהבין מה ומי אני - קחו את הזמן, תהנו ותחסכו מעצמכם פציעות מיותרות ועוגמת נפש!


  !Let the monkey out

הוסף רשומת תגובה

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search